ni haou - Reisverslag uit Chongqing, China van Gerlin Bekhuis - WaarBenJij.nu ni haou - Reisverslag uit Chongqing, China van Gerlin Bekhuis - WaarBenJij.nu

ni haou

Door: Gerlin

Blijf op de hoogte en volg Gerlin

08 November 2012 | China, Chongqing

Hoi lieve allemaal.

Jullie lieve berichten hebben me maar weer doe schrijven. Maar dit is werkelijk waar een verschrikking hier op typen ;-).
Vandaag zijn we naar dazu geweest. Een plaatsje 200 km hier vandaan waar super gave uithakkingen uit rotsen zijn. Erg kleur vol en aparte beeldhoudwerke reusachtig mooi! Maar onze tolk was echt de grap van de eeuw. Deze kerel sprak zo verschrikkelijk engels. Zijn uitspraak.foei foei. Ik heb aan een stuk in een deuk gelegen. Ik heb van onze chineze reisleider, die ook geen snars van zijn engels snapte, uitleg gekregen van wat sommige beelden betekenden. Gelukkig heb ik een filmpje met geluid van zijn uitspraken. Pap, het was zo'n chinees: go'hea, verhaal. Good day say. Onderweg hebben we echte chineze dorpjes en natuur gezien.. erg mooi. En tegelijkertijd ook vies en armoedig. Scott, een begeleider van onze groep vertelde ons dat er lelijke gebouwen expres worden gemaakt zodat ze over een paar jaar weer gesloopt kunnen worden en nieuw gebouwd. Zo vangen ze extra veel geld ofzo. Lekker corrupt. Blijkbaar maakt het de chinezen ook niet uit hoeveel troep er overal ligt. Ik krijg kriebel handen als ik het zie. Foei. Gelukkig heb ik ook mooie natuur gezien, de rijstvelden, bamboe bossen en terassen. Cool! In dazu hebben ze ook van die typische chineze tempel soort gebouwen. Met die aparte uitstekende daken. Erg mooi! Ik ben ook in zo'n tempel gestaan.. alles is gekleurd en versierd. Net als sint pieter kerk in rome. Alleen dan China way natuurlijk. Afgelopen dinsdag ben ik trouwens met mijn begeleidende docent en twee studenten op pad geweest om te netwerken met stagdbedrijven hier. Het bedrijf bedenkt voor bedrijven hun; visie, misie, logo, website, product/verpakking design.. echt gaaf. Als het in Nederland was had ik er ook voor gesolliciteerd. Het was ook het eerste gebouw waar het interieur verzorgd en design was. Prettige omgeving voor mij. Daarna zijn we uiteten geweest. Deze mensen zijn door de eigenaar van de librije uitgenodigd om daar te komen eten.. daar heb ik even een dineetje mee gedaan. COOL! Denk trouwens maar niet dat ze hier nasi en bamie eten. Dat is geen chinees eten. En vooral geen loempia's met tougè. Dat is blijkbaar wat die chinezen inNederland er maar van maken. Want zij weten wel dat wij dit voedsel niet bikken. Het is of super spicy of super sweet. Of helemaal geen smaak zoals noodles. Niet te eten. Maar je hebt geen keus hé.. of weinig in ieder geval. Maar anyway, na dat diner zijn we bij Scott en zijn vrouw gaan slapen. Hij woont in een mooie flat met uitzicht op de punt van chongqing. Als je dat googled zie je wat ik bedoel. Daar komen twee compleet verschillende kleuren rivier bij elkaar. Hoe COOL! helaas was het donker, dus foto's van de lichtjes heb ik wel maar de kleuren van het water helaas niet. Je kan niet alles hebben. Maar tot mijn verschrikking moesten we op de grond slapen. FOEI! Dat had ik even niet gedacht. De vloer was van kurk dus wat wamer en niet erg hard. Wel fijn dat ze een echte toilet hadden! Jaha.. want in onze aparte badkamer en elke public toillet is namelijk een gat in de grond! Ik ben nu pro in gat wc plassen. Maar fatsig is het wel. Ik had het wel eerder verteld in mijn verhaal, maar die was toen weg. Anyway, daar vlak boven douch ik ook. Dus 1 foute stap en ik sta in de wc. IEL. Nooit gebeurd overigens.
Morgen is onze laatste officele dag, dan houd ik ook een speech. Want met ceremonies doet elke belangrijke pief een speech. En dat zijn er dan 15. En allemaal dezelfde onzin. Bah. Dus mijn speech is vernieuwend. Ik begin met de studenten te bedanken. Zal wel een klap in het gezicht van de freaking vice president van de school zijn. Sorry.. ik ben geen Chinees maar een vrijdenkende Hollander. Tjakka. Morgen zal ik vertellen hoe het ging ;-).

LIEFDE

  • 08 November 2012 - 13:45

    Lisa :

    HIILAAARISCH!
    That's all I can say.
    Succes met je speech. Blow them away.
    En tip: eindig met "Keep smiling... " :P
    haha xx

  • 08 November 2012 - 14:15

    Herman:

    Hey Gerlin,

    Bedankt voor je mooie verhalen en geniet nog even lekker van China!!

  • 10 November 2012 - 11:31

    Rosemarie:

    Wat een leuke belevenissen weer. Wil thuis alle foto's zien hoor! En uiteraard verhalen. Ik lees niks meer over je wederhelft. Of heb je die de rivier in geduwd? En at betreft die speech, good idea. Just smile and wave! Wanneer ben je weer precies in Holland?

    Enjoy Chinaaaa x

  • 11 November 2012 - 10:34

    Harold:

    ben benieud naar al je belevenissen. Zie je straks op Schiphol. Joepieeeeeeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerlin

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1774
Totaal aantal bezoekers 7146

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 12 November 2012

Chongqing

Landen bezocht: